Samsung Smart-TV

TV 2 Sumo er tilgjengelig på Samsungs Smart TV-modeller fra 2015 eller nyere, samt Samsung BluRay spillere fra 2015 eller nyere.

Eldre TV-modeller

Du finner vår app i SmartHub. For modeller vi ikke lenger har støtte for, vil man ikke finne appen i SmartHub. Enkelte modeller fra 2014, med Tizen-system, vil fortsatt ha støtte. For tidligere modeller gjør teknologien det vanskelig å opprettholde god kvalitet på tjenesten, samt utvikle ny og forbedret funksjonalitet.

Problemer med avspilling?

De fleste TV-produsentene lager en innebygget funksjon som skal gi bedre bildeflyt og mindre støy i bildet. Dette fungerer veldig bra på tradisjonelle signaler via lineær-TV, men svært dårlig på strømming av innhold og spesielt strømming av direktesendt fotball. For deg som seer vil det oppleves som hakking og at bilde henger igjen, spesielt i raske bevegelser som et avspark. Vi anbefaler derfor å skru av følgende funksjoner for å gi best mulig kvalitet:

  • Motion Plus, MPEG-støyfilter, Auto Motion Plus,Digital støyfri visning.

Du kan skru dette av ved å gå til Innstillinger -> Bilde -> Avanserte innstillinger -> Skru av Motion Plus/Støyreduksjon, MPEG-støyfilter og Digital støyfri visning.

Hvis du ikke finner appen under nedlastede apper, trykk du på Smart Hub – Samsung Apps og søk etter «TV 2 Sumo». Dersom du fortsatt har problemer med TV 2 Sumo på din Samsung Smart TV anbefaler vi deg å ta en omstart av din Smart-TV. Det gjør du ved å trekke ut strømkabelen i ca 60 sek.

Oppdatere programvaren

For å sikre stabil videoavspilling i Sumo-appen anbefaler vi at du har siste oppdatering av programvare på Samsung Smart-TV installert. For å se etter / installere oppdateringer gjør du følgende:

Slå av og på din TV og trykk deretter "Meny" på fjernkontrollen. Sjekk under System eller Kundesupport (menyvalg varierer fra modellene) om Programvareoppdatering - Nettverk er mulig å velge.

Dersom du kan oppdatere, må du gjøre dette. Når installeringen er fullført bør du restarte TV før du forsøker avspilling igjen. Dersom du får beskjed om at du bruker en versjon av TV 2 Sumo sin app for Samsung TV som ikke støttes lenger, anbefaler vi at du forsøker å oppdatere appen på denne måten:

  1. Gå inn på Samsung Smart Hub.
  2. Finn appen "TV 2 Sumo" i app-oversikten.
  3. Velg "Choose/select", og en liste med alternativer vil vises. Velg "Update applications".
  4. Følg instruksjonene og oppdater TV 2 Sumo-appen.
  5. Restart TV-en og test TV 2 Sumo-appen igjen.

Om dette ikke fungerer anbefaler vi at du tilbakestiller Smart Hub, det gjør du slik:

Slå av og på ditt TV og trykk deretter "Meny" på fjernkontrollen. Gå til menyvalget Smart Hub og deretter Smart Hub reset. Du må da taste inn Pin-kode, standard er 0000 .

Når tilbakestilling er gjennomført må du sette opp Smart Hub. Deretter kan du oppdatere appene dine, du skal da få installert siste versjon av TV 2 Sumo.