Feilmeldinger

Dersom man skulle oppleve problemer med avspilling, vil det vises ulike feilmeldinger på de ulike enhetene.

Nettleser

STREAM_ERROR_DOWNLOAD/DECODE
Som oftest kommer denne feilmeldingen dersom din nettleser er utdatert, eller det benyttes en nettleser vi ikke har støtte for. Dersom du er på Internet Explorer, Microsoft Edge eller Safari, anbefaler vi deg å laste ned Google Chrome eller Mozilla Firefox.

Dersom du allerede har Google Chrome eller Mozilla Firefox - Sjekk at du er på nyeste versjon av nettleseren. Du må kanskje oppdatere din PC/Mac for å få inn siste versjon av nettleseren.
Du kan se om du har nyeste versjon ved å klikke her.

STREAM_ERROR_DRM_CLIENT_UNAVAILABLE
eller
STREAM_ERROR_DRM_OUTPUT_BLOCKED
Nettleseren mangler støtte for å spille av beskyttet innhold. TV 2 Sumo har kopibeskyttelse på innholdet vi har tilgjengelig, og dermed må også nettleser ha støtte for dette for at videoavspilling skal fungere.

Dersom du har Chrome:
1. Kopier og lim inn dette i adressefeltet i nettleseren: chrome://settings/content/protectedContent
2. Skru på «Allow sites to play protected content».
3. Gå tilbake til https://sumo.tv2.no/ og forsøk avspilling igjen.

Som oftest kan det hjelpe å oppdatere nettleseren du er på. Du kan se om du er på nyeste versjon av nettleseren din ved å trykke her.

ASSET_PLAYBACK_REQUESTED_VERSION_NOT_FOUND
Innholdet er ikke publisert.

Apple TV

Står tenkehjulet og spinner, eller får du feilmelding "Det har oppstått en feil. Vennligst forsøk igjen senere"?

Forsøk en omstart av Apple TV. Det gjøres via innstillinger, eller du kan ta ut strømkabelen et lite minutt.

Apple TV 4: Innstillinger -> System -> Omstart
Apple TV 3: Innstillinger -> Generelt -> Omstart

Om dette ikke hjelper, anbefaler vi å slette TV 2 Sumo-appen, for så å laste den ned på nytt. Dette kan gjøres på Apple TV 4 (sort fjernkontroll):

  • Marker TV 2 Sumo-appen, og hold inne berøringsflaten eller "Velg" til appen begynner å riste. Deretter trykker du på Play/Pause-knappen og velger Slett.
  • For å installere på nytt, åpner du App Store, går til "Kjøp" og laster ned appen igjen.

Samsung TV, LG TV, og PlayStation

Står tenkehjulet og spinner?
Forsøk en omstart av TV-en.

Feilmelding: 23001, 24001, 24002, 24003
Generelle feilmeldinger, som kan være relatert til nettverk.
1. Sjekk om enheten er tilkoblet Internett.
2. Ta en omstart av enhet, og en omstart av router. Dette kan gjøres ved å koble strømkabel fra enhetene i et lite minutt.
3. Om ikke dette hjelper, anbefaler vi å slette TV 2 Sumo-appen, for å laste den ned på nytt.

Programvareoppdatering på PlayStation

For å sikre stabil videoavspilling i Sumo-appen anbefaler vi at du har siste oppdatering av programvare på din Playstation installert. For å se etter / installere oppdateringer gjør du følgende:

Playstation 3
Gå til Innstillinger på din Playstations Hjem-skjerm og velg [Systemoppdatering] og deretter [Oppdater via Internett]. Systemet sjekker da om det foreligger oppdateringer til ditt system, dersom den finner en ny versjon må du installere denne.

Playstation 4

Gå til Innstillinger på din Playstations Hjem-skjerm og velg [Systemprogramvareoppdatering]. Systemet sjekker da etter nye oppdateringer tilgjengelig, dersom det finnes en nyere versjon må du laste ned og installere denne.